نشست آب شوراي اسلامي شهر يزد با محوريت كميسيون نظارت و پيگيري شوراي شهر و با حضور اعضاي شورا ، آقاي افخمي مشاور صنعتي استانداري ، آقاي نقدي معاون فرماندار ، شهردار ، مديران آب و فاضلاب و مديران مربوطه برگزار ومسئله بحران آب شهر ، مديريت مصرف درست آب ، راهكارهاي لازم جهت تامين منابع مالي جهت خط دوم انتقال آب يزد و همچنين تخصيص اعتبارات براي انتقال آب از خليج فارس مورد بررسي قرار گرفت.

افخمي مشاور صنفي استانداري يزد ضمن ياد وخاطره مرحوم حجت الاسلام صدوقي كه در خط اول و دوم انتقال آب به يزد نهايت همكاري را داشتند؛ گزارشي از عملكرد روند انتقال آب به يزد را ارائه نمود.

در اين جلسه وحيدرضا خباززاده يزدي رئيس كميسيون نظارت و پيگيري شوراي اسلامي شهر يزد بحث كم آبي و عدم تخصيص منابع لازم در طي 8 سال گذشته را يادآور و اظهاراميدواري كرد: با نظر مساعد استانداري و مسئولين جديد بتوان خطر بي آبي را با تدبير دولت تدبير و اميد پيگيري نمائيم وهمچنين با استفاده از منابع دولتي ويا اختصاص منابع داخلي استان ازجمله معادن و منابع دولتي به مديران استان از خشك شدن يزد دوري كنيم.

در ادامه ديگر اعضاي شوراي اسلامي شهر وشهردار مطالبي را در خصوص مديريت مصرف آب در شهر و سئوالاتي را در خصوص انتقال آب به يزد و بحران آن عنوان نمودند.

گفتني است در اين جلسه بر فرهنگسازي مصرف آب ، اختصاص معاون و منابع داخلي استان جهت تامين مالي و پيگيري نسبت به انتقال آب به يزد تاكيد شد.

شايان ذكر است در پايان جلسه مقرر گرديد با توجه به اهميت مسئله آب شهر يزد ، جلسه كميسيون نظارت و پيگيري شوراي اسلامي شهر با موضوع آب به صورت ماهيانه برگزار شود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا